Rushmore Smushmore

Mount Rushmore might be the most overrated National Park Service site but since we were in South Dakota, I did at least want to see it. Reading up on it, I found out there was an $11 parking fee when going to the visitor center, and many people were disappointed because it was so small compared to what we all remember from seeing the presidents’ faces in movies. I found an article that recommended to skip the fee and stop at two free overview points, one with a head shot of the presidents and another one with the side profile of Washington. And so we did. Good enough.

12

Mount Rushmore ist wahrscheinlich der überbewerteste Ort des National Park Service, aber da wir in Süddakota waren, wollte ich das wenigstens sehen. Als ich mich informierte, las ich, dass es eine Parkgebühr von 11 $ gab, wenn man ins Besucherzentrum geht und viele Leute waren enttäuscht, weil alles so klein war im Vergleich dazu, wie wir alle die Gesichter der Präsidenten aus Filmen kennen. Ich hatte einen Artikel gefunden, in dem empfohlen wurde, sich die Gebühr zu sparen und stattdessen an zwei kostenlosen Aussichtspunkten anzuhalten, einem mit einer Frontansicht der Präsidenten und einem anderen mit dem Seitenprofil von Washington. Gut genug.

13

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s