Longmont

Longmont was the final stop for our road trip. It was originally meant to be the turnaround point before we decided that I would fly home with the baby. We thought Fort Collins was nice but it was still noisier than we wanted it to be and you couldn’t really see the Rocky Mountains that much. Not in Longmont. Terrific mountain views, a cute town center that almost felt like Cambridge, MA, great bike infrastructure and parks, and a relaxed atmosphere. Maybe it was the pricey AirBnB we were in or the fact that we were just happy to no longer be driving, but we really liked Longmont, so here are a few pictures.

5

Downtown. It looks a little deserted but this was an early morning walk around 8 on a weekend. Stadtzentrum. Es sieht etwas ausgestorben aus, aber das war auf einem frühen Spaziergang gegen 8 Uhr morgens an einem Wochenende. 

6

Pump House Brewing / Pump House Brauerei

4

Our friend Zach from Roslindale was in town and we went for a beer. Unser Freund Zach aus Roslindale war da und wir gingen ein Bier trinken. 

11

Ah, bikes! Ah, Fahrräder!

Longmont war die Endstation unseres Roadtrips. Ursprünglich war geplant, dass wir danach wieder zurückfahren würden, bevor wir uns entschlossen, dass ich mit dem Baby heimfliegen würde. Wir dachten, dass Fort Collins nett war, aber es war dort doch lauter, als wir es wollten und wir konnten gar nicht richtig die Rocky Mountains von dort sehen. Nicht in Longmont. Ausgezeichnete Sicht auf die Berge, ein süßer Stadtkern, der sich fast wie Cambridge, MA anfühlte, tolle Infrastruktur für Fahrräder und Parks und eine entspannte Atmosphäre. Vielleicht war es das teure AirBnB, in dem wir waren oder auch die Tatsache, dass wir einfach froh waren, nicht mehr Auto fahren zu müssen, aber Longmont gefiel uns richtig gut, deshalb kommen jetzt ein paar Fotos. 

1

This is just a residential street but note the Rocky Mountains in the background. Das ist einfach nur eine Straße, wo Leute wohnen, aber man beachte die Rocky Mountains im Hintergrund. 

2

This is outside of town. I took this while on a run. You can see Long’s Peak after which Longmont was named. Das ist außerhalb der Stadt. Ich habe das Foto während eines Laufs gemacht. Man sieht Long’s Peak, der Berg, von dem Longmont seinen Namen bekam. 

3

The St. Vrain Greenway around Longmont is 17.5 miles long. In general, Longmont was very green and we were surprised. Der St. Vrain Greenway ist 17,5 Meilen (~28 km) lang. Longmont war generell sehr grün und das hat uns überrascht. 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s